Regulamin Braniborska Clinic
Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego Braniborska Clinic sp. z o. o. we Wrocławiu
§ 1
Postanowienia wstępne
- Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o:
- cennik– należy przez to rozumieć załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- opiekunie faktycznym – należy przez to rozumieć osobę sprawującą, bez obowiązku ustawowego, stałą opiekę nad pacjentem, który ze względu na wiek, stan zdrowia albo stan psychiczny, takie opieki wymaga;
- osobach bliskich – należy przez to rozumieć osoby bliskie w rozumieniu UoPP, czyli małżonka, krewnego do drugiego stopnia lub powinowatego do drugiego stopnia w linii prostej, przedstawiciela ustawowego, osobę pozostającą we wspólnym pożyciu lub osobę wskazaną przez pacjenta;
- osobach zatrudnionych/personel – należy przez to rozumieć osoby współpracujące z podmiotem leczniczym w szczególności na podstawie umów o pracę lub umów cywilnoprawnych, a także osoby lub podmioty współpracujące na podstawie kontraktów medycznych;
- pacjencie – należy przez to rozumieć osobę korzystającą ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez podmiot leczniczy;
- podmiocie leczniczym – należy przez to rozumieć spółkę w zakresie, w jakim wykonuje działalność leczniczą;
- Regulamin – należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin;
- spółce – należy przez to rozumieć Braniborska Clinic sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-680) ul. Braniborska 10e, lok. U6, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0001175608, NIP 8971954864, REGON. 541852649, kapitał zakładowy 5000 zł;
- UoDL – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
- UoPP – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
- zakładzie leczniczym – należy przez to rozumieć zespół składników majątkowych, za pomocą którego podmiot leczniczy wykonuje określony rodzaj działalności leczniczej;
- zarządzie – należy przez to rozumieć zarząd Spółki.
-
Regulamin określa:
- nazwę podmiotu;
- cele i zadania podmiotu;
- strukturę organizacyjną zakładu leczniczego;
- rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
- miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych - w przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, miejscem udzielania świadczeń jest miejsce przebywania osób wykonujących zawód medyczny udzielających tych świadczeń;
- przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach lub komórkach organizacyjnych zakładu leczniczego;
- organizację i zadania poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych zakładu leczniczego oraz warunki współdziałania tych jednostek lub komórek dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym, rehabilitacyjnym i administracyjno-gospodarczym;
- warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych;
- wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
- organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat;
- wysokość opłat za świadczenia zdrowotne, które mogą być, zgodnie z przepisami ustawy lub przepisami odrębnymi, udzielane za częściową albo całkowitą odpłatnością;
- sposób kierowania komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego.
-
Regulamin dostępny jest w rejestracji zakładu leczniczego.
§ 2
Nazwa podmiotu leczniczego
- Podmiot leczniczy działa pod nazwą Braniborska Clinic spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
- Podmiot leczniczy:
- jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, posiadającą osobowość prawną na podstawie wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0001175608;
- jest wpisany do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Dolnośląskiego pod numerem księgi rejestrowej 000000291357;
- jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie szkód będących następstwem udzielania świadczeń zdrowotnych albo niezgodnego z prawem zaniechania udzielania świadczeń zdrowotnych;
- Podmiot leczniczy działa na podstawie:
- UoDL i przepisów wykonawczych,
- UoPP,
- ustaw o zawodach medycznych,
- umowy spółki,
- niniejszego Regulaminu,
- innych powszechnie obowiązujących przepisów dotyczących funkcjonowania podmiotów wykonujących działalność leczniczą.
§ 3
Cel działania i zadania
- Głównym celem działania podmiotu leczniczego jest prowadzenie działalności leczniczej, polegającej na udzielaniu specjalistycznych świadczeń zdrowotnych oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia przez osoby do tego uprawnione na podstawie przepisów prawa.
- Dalszymi celami podmiotu leczniczego jest promocja zdrowia, a także działalność dydaktyczno-badawcza, w tym działalność szkoleniowa i współpraca z instytucjami naukowymi, w zakresie określonym w paragrafie 89 ust.3 UoDL.
- Do zadań podmiotu leczniczego należy:
- wykonywanie zadań wynikających ze statusu podmiotu leczniczego, w szczególności poprzez udzielanie świadczeń zdrowotnych na rzecz pacjentów;
- stosowanie metod leczenia uznanych za efektywne i zgodne z aktualną wiedzą medyczną;
- współpraca z instytucjami zewnętrznymi w celu poprawy jakości świadczenia usług i zwiększania bezpieczeństwa leczenia;
- stały nadzór nad używanym sprzętem, zapewnienie jego sprawności technicznej i spełnienia wymaganych prawem norm jakości;
- realizacja zadań z zakresu profilaktyki i promocja zdrowia;
- prowadzenie działalności naukowej i szkoleniowej, współpraca z jednostkami naukowo-dydaktycznymi;
- wykonywanie innych zadań wynikających z odrębnych przepisów.
§ 4
Struktura organizacyjna zakładu leczniczego
- Strukturę organizacyjną zakładu leczniczego tworzą jednostka organizacyjna – Braniborska Centrum Medyczne oraz:
- Komórki organizacyjne działalności medycznej;
- Komórki organizacyjne działalności niemedycznej.
- W skład komórek organizacyjnych działalności medycznej zalicza się:
- poradnia chirurgii klatki piersiowej;
- poradnia endokrynologiczna;
- poradnia dermatologiczna;
- poradnia okulistyczna;
- poradnia okulistyczna dziecięca;
- pracownia ultrasonografii;
- poradnia położniczo-ginekologiczna;
- poradnia promocji zdrowia;
- gabinet diagnostyczno-zabiegowy.
- W skład komórek organizacyjnych działalności niemedycznej zalicza się komórki i samodzielnych specjalistów:
- Biuro Zarządu;
- Biuro Obsługi Pacjenta i Placówki (Rejestracja).
§ 5
Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
- Podmiot leczniczy prowadzi działalność leczniczą w rodzaju: ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
- Ambulatoryjne świadczenia zdrowotne obejmują (zakres):
- świadczenia specjalistycznej opieki zdrowotnej,
- badania diagnostyczne wykonywane w celu rozpoznania stanu zdrowia i ustalenia dalszego postępowania leczniczego,
- udzielane w warunkach niewymagających ich udzielania w trybie stacjonarnym i całodobowym w odpowiednio urządzonym, stałym pomieszczeniu,
- edukację zdrowotną i promocję zdrowia.
- Świadczenia realizowane są przez komórki organizacyjne działalności medycznej, wyszczególnione w § 4 ust. 2 powyżej.
§ 6
Czas i miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych
- Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest zakład leczniczy podmiotu leczniczego, położony we Wrocławiu (53-680), ul. Braniborska 10E/U6.
- Świadczenia zdrowotne mogą być też realizowane w miejscu pobytu pacjenta:
- osobiście przez personel medyczny, jeśli stan zdrowia pacjenta tego wymaga;
- za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, po potwierdzeniu tożsamości osoby zgłaszającej wolę uzyskania porady za pośrednictwem systemu teleinformatycznego lub systemu łączności.
- W przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, miejscem udzielania świadczeń jest miejsce przebywania personelu medycznego, udzielającego tych świadczeń.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00–20.00 oraz w soboty w godzinach od 10.00–14.00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami polskiego prawa.
§ 7
Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, w tym odpłatnych
- Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń, w sposób gwarantujący pacjentom najbardziej dogodną formę korzystania ze świadczeń.
- Świadczenia zdrowotne realizowane w podmiocie leczniczym udzielane są z zachowaniem należytej staranności, zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, dostępnymi metodami i środkami zapobiegania, rozpoznawania i leczenia chorób oraz zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
- Świadczenia udzielane są wyłącznie przez osoby wykonujące zawód medyczny oraz spełniające wymagania zdrowotne określone w odrębnych przepisach; w pomieszczeniach odpowiadających wymaganiom odpowiednim do rodzaju wykonywanej działalności leczniczej oraz zakresu udzielanych świadczeń zdrowotnych. Sprzęt medyczny odpowiada wymaganiom technicznym zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Realizacja świadczeń odbywa się wyłącznie po uzyskaniu zgody pacjenta, a w przypadku świadczeń zabiegowych i operacyjnych konieczna jest zgoda na piśmie zgodnie z aktualnym stanem prawnym określonym we właściwych ustawach.
- Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych:
- komercyjnie na podstawie cennika,
- na podstawie zawartych umów z innymi podmiotami.
- W zależności od rodzaju schorzenia i koniecznego świadczenia możliwa jest wycena indywidualna wykonana przez lekarza prowadzącego po zaakceptowaniu przez osobę uprawnioną do reprezentowania spółki.
- Świadczenia zdrowotne udzielane w trybie ambulatoryjnym są realizowane bez skierowania.
- Ambulatoryjne świadczenia opieki zdrowotnej udzielane są pacjentom w wyznaczonych dniach i godzinach zgodnie z harmonogramem pracy zakładu leczniczego ustalonym przez Zarząd.
- Osobom potrzebującym natychmiastowego udzielenia świadczenia zdrowotnego, ze względu na zagrożenie życia lub zdrowia, udziela się takiego świadczenia w miarę możliwości niezwłocznie.
- Rejestracja pacjentów do poradni specjalistycznych odbywa się osobiście, telefonicznie, mailowo, systemów informatycznych bądź za pośrednictwem członków rodziny lub osób trzecich, z wyznaczeniem daty i godziny wykonania świadczenia.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w miarę możliwości jak najszybciej, zgodnie z ustalonym harmonogramem pracy osób zatrudnionych/współpracujących w podmiocie leczniczym.
- W razie wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili ustalenia terminu świadczenia zdrowotnego, uniemożliwiających zachowanie terminu wykonania świadczenia, należy poinformować pacjenta w każdy możliwy sposób.
- Pacjent przed rozpoczęciem udzielania świadczenia zostaje zapoznany z jego ceną.
- Ustalenie przez personel rejestracji, tożsamości pacjenta, poprzez weryfikację danych w oparciu o dokument ze zdjęciem (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, legitymacja szkolna) jest warunkiem koniecznym udzielenia świadczenia zdrowotnego.
- Świadczenie jest realizowane na podstawie indywidualnego rozliczenia z pacjentem lub umów z ubezpieczycielami (w tym przypadku pacjent nie zostaje obciążony kosztami usługi w całości lub w części).
- Należność zostaje uregulowana przed rozpoczęciem świadczenia lub bezpośrednio po jego zakończeniu. Za zrealizowane świadczenia zdrowotne Pacjent otrzymuje paragon. Na życzenie Pacjenta może zostać wystawiona faktura zgodnie z obowiązującymi przepisami. Pacjent zobowiązany jest poinformować personel rejestracji o potrzebie uzyskania faktury z NIP przed wystawieniem paragonu, w przeciwnym razie wystawienie faktury nie będzie możliwe.
- O kolejności przyjmowania pacjentów decyduje lekarz.
- Przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych uczestniczy niezbędny ze względu na rodzaj świadczenia personel medyczny. Uczestnictwo innych osób wymaga zgody pacjenta i lekarza.
- Świadczenia zdrowotne udzielane w zakładzie leczniczym, polegają na udzieleniu konsultacji specjalistycznych, wykonaniu badań diagnostycznych, itp.
- W gabinecie zabiegowym:
- przeprowadza się zabiegi ambulatoryjne wykonywane przez personel o odpowiednich do rodzaju zabiegu kwalifikacjach,
- pobiera się materiał do diagnostyki na podstawie skierowania/zlecenia lub bez skierowania zgodnie z obowiązującym cennikiem.
- Badania diagnostyczne są wykonywane przez podmioty zewnętrzne na podstawie u
§ 8
Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych zakładu leczniczego
- Podmiotem leczniczym kieruje Zarząd (zgodnie z zasadami reprezentacji wynikającymi z odrębnych przepisów), który reprezentuje go na zewnątrz, podejmuje decyzje dotyczące jego funkcjonowania, jest przełożonym wszystkich pracowników i ponosi odpowiedzialność za zarządzanie podmiotem leczniczym.
- Zarząd wykonuje swoje zadania kierownicze i zarządzające przy pomocy:
- koordynatorów komórek organizacyjnych (niemedycznych),
- pracowników samodzielnych stanowisk pracy.
- Prawa i obowiązki pracowników i współpracowników określone są przez Zarząd spółki.
- Biuro Zarządu/Zarząd – do zadań pracowników/współpracowników Biura Zarządu/Zarządu w szczególności należy koordynowanie bieżącej działalności organizacyjno-administracyjnej podmiotu leczniczego, zarządzanie zasobami pracowniczymi, obsługę kadrowo-płacową pracowników i partnerów podmiotu leczniczego.
- Biuro Obsługi Pacjenta i Placówki (Rejestracja) – do zadań pracowników Rejestracji należy w szczególności rejestracja pacjentów, udzielanie informacji o usługach, pobieranie opłat i kompletowanie dokumentacji medycznej, a nadto koordynacja współpracy z zewnętrznymi podmiotami współpracującymi z podmiotem leczniczym w zakresie wszelkich spraw niemedycznych, w tym m.in. spraw techniczno-informatycznych, marketingowych, zaopatrzenia, transportu, prowadzenia bieżącej korespondencji i nadzór nad realizacją zamówień i rozliczeń.
- Komórki organizacyjne działalności medycznej – do zadań osób zatrudnionych w tych komórkach należy realizacja świadczeń zdrowotnych na rzecz pacjentów oraz prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z przepisami.
- Wszystkie medyczne komórki organizacyjne zakładu leczniczego są niezależne od siebie i niepowiązane organizacyjnie.
- Personel, udzielający świadczeń zdrowotnych w ramach poszczególnych komórek organizacyjnych zakładu leczniczego, jest od siebie niezależny i niepowiązany organizacyjnie.
- Do zadań komórek organizacyjnych działalności medycznej należy sprawowanie kompleksowej opieki nad Pacjentami poprzez wykonywanie świadczeń zdrowotnych w zakresie lecznictwa ambulatoryjnego, a w szczególności udzielanie porad i konsultacji lekarskich oraz kierowanie i przeprowadzanie badań diagnostycznych.
- Wszystkie komórki organizacyjne działalności medycznej oraz osoby w nich zatrudnione współpracują ze sobą, w celu zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu leczniczego pod względem diagnostyczno-leczniczym oraz administracyjno-gospodarczym.
§ 9
Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
- Podmiot leczniczy prowadzi współpracę z:
- jednostkami uprawnionymi do świadczenia usług z zakresu wykonywania badań diagnostycznych (w tym mikrobiologicznych, histopatologicznych, cytologicznych), a także usług z zakresu transportu sanitarnego,
- innymi jednostkami w razie potrzeby.
- Podmiot leczniczy korzysta z usług pracowni zewnętrznych, na podstawie zawartych umów z podwykonawcami.
- Współpraca z podmiotami wykonującymi świadczenia zdrowotne polega na realizacji skierowań na badania diagnostyczne.
- Dokumentacja medyczna pacjenta może być udostępniona innym podmiotom wykonującym działalność leczniczą, jeżeli jest ona niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych, z zachowaniem zasad ochrony danych zawartych w tej dokumentacji.
§ 10
Udostępnianie dokumentacji medycznej
- Dokumentację medyczną udostępnia się pacjentowi lub upoważnionej przez niego osobie na podstawie wniosku pisemnego lub przesłanego drogą elektroniczną.
- Pacjent lub upoważniona osoba określa we wniosku, w jakim zakresie prosi o udostępnienie dokumentacji:
- wyłącznie do wglądu,
- w postaci wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku,
- przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu – na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta,
- za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej,
- na informatycznym nośniku danych.
- Pacjent lub upoważniona przez niego osoba określa, czy chce całość dokumentacji medycznej czy jej część – wówczas określa, w jakim zakresie wnosi o udostępnienie dokumentacji medycznej.
- Podmiot leczniczy prowadzi w rejestracji wykaz zawierający następujące informacje dotyczące udostępnianej dokumentacji medycznej:
- imię (imiona) i nazwisko pacjenta, którego dotyczy dokumentacja medyczna,
- sposób udostępnienia dokumentacji medycznej,
- zakres udostępnionej dokumentacji medycznej,
- imię (imiona) i nazwisko osoby innej niż pacjent, której została udostępniona dokumentacja medyczna, a w przypadkach, o których mowa w art. 26 ust. 3 i 4 UoPP, także nazwę uprawnionego organu lub podmiotu,
- imię (imiona) i nazwisko oraz podpis osoby, która udostępniła dokumentację medyczną,
- datę udostępnienia dokumentacji medycznej.
- Dokumentację udostępnia się niezwłocznie.
- Dokumentację medyczną udostępnia się wyłącznie na terenie podmiotu leczniczego.
- Odebranie kopii, kserokopii, odpisów dokumentacji medycznej następuje osobiście przez pacjenta lub upoważnioną przez niego osobę.
§ 11
Opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej
- Podstawą wyliczenia kwoty odpłatności jest publikowana przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego wysokość przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w poprzednim kwartale.
- Pierwsza kopia dokumentacji jest bezpłatna.
- Zgodnie z ust. 1 powyżej, ustala się obowiązujące stawki opłaty:
- jedna strona wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej – 0,002 × kwota przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale,
- jedna strona kopii dokumentacji medycznej – 0,00007 × kwota przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale,
- dokumentacja medyczna na elektronicznym nośniku danych – 0,0004 × kwota przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale.
- Wysokość opłaty będzie podlegała zmianie co roku po opublikowaniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego wysokości przeciętnego wynagrodzenia za poprzedni rok.
§ 12
Sposób kierowania komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego
- Podmiotem leczniczym kieruje prezes Zarządu przy pomocy podległych mu osób zatrudnionych w dziale administracji (rejestracja) zakładu leczniczego.
- Wszelkie decyzje podejmuje bezpośrednio prezes Zarządu lub osoby przez niego upoważnione.
- Prezes Zarządu nie sprawuje nadzoru medycznego nad osobami zatrudnionymi w podmiocie leczniczym.
§ 13
Monitoring
- Określa się sposób obserwacji pomieszczeń:
- ogólnodostępnych, jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów lub pracowników,
- w których są udzielane świadczenia zdrowotne oraz pobytu pacjentów, w szczególności pokoi łóżkowych, pomieszczeń higieniczno-sanitarnych, przebieralni, szatni – jeżeli wynika to z przepisów odrębnych,
- w których są udzielane świadczenia zdrowotne, jeżeli jest to konieczne w procesie leczenia pacjentów lub do zapewnienia im bezpieczeństwa –
za pomocą urządzeń umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring), uwzględniając konieczność poszanowania intymności i godności pacjenta, w tym przekazywanie obrazu z monitoringu w sposób uniemożliwiający ukazywanie intymnych czynności fizjologicznych, potrzebę zastosowania monitoringu w danym pomieszczeniu oraz konieczność ochrony danych osobowych.
- Nagrania obrazu uzyskane w wyniku monitoringu zawierające dane osobowe podmiot leczniczy przetwarza wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane, i przechowuje przez okres nie dłuższy niż 3 miesiące od dnia nagrania.
- Po upływie okresu, o którym mowa w ust. 2 powyżej, uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu zawierające dane osobowe podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
§ 14
Prawa pacjenta do informacji
- Podmiot leczniczy, na wniosek pacjenta, udziela:
- szczegółowych informacji na temat udzielanych świadczeń zdrowotnych, w szczególności informacji dotyczących stosowanych metod diagnostycznych lub terapeutycznych oraz jakości i bezpieczeństwa tych metod;
- niezbędnych informacji na temat zawartych umów ubezpieczenia, o których mowa w art. 25 ust. 1 UoDL;
- informacji objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą, dotyczącym tego podmiotu.
- Wniosek pacjent składa w formie pisemnej lub dokumentowej.
§ 15
Płatność
- Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za uprzednio umówione świadczenie medyczne przed jego realizacją, wybierając dostępną formę płatności.
- Niektóre rodzaje świadczeń zdrowotnych mogą wymagać przedpłaty.
- Podmiot leczniczy może zażądać dokonania przedpłaty za kolejne świadczenia umówione przez pacjenta, który nie zgłosił się i nie odwołał uprzednio umówionych świadczeń z 24-godzinnym wyprzedzeniem.
- Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe świadczenia, pacjent zobowiązany jest zgłosić się do recepcji w celu uiszczenia należności.
- Świadczenia zdrowotne udzielane na wniosek lekarza i wykonywane po godzinach pracy podmiotu leczniczego są dodatkowo płatne.
§ 16
Postanowienia końcowe
- W przypadkach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają pozostałe obowiązujące przepisy prawa.
- Szczegółowe zasady wykonywania świadczeń i procedur określających działanie komórek zakładu leczniczego regulują na bieżąco aktualizowane procedury i standardy postępowania, z którymi jest zaznajamiany na bieżąco personel, a procedury dostępne są w Rejestracji.
- Zakresy obowiązków pracowników podmiotu leczniczego są każdorazowo określane w umowach o pracę i są do wglądu w Biurze Zarządu.
- Postanowienia regulaminu obowiązują wszystkich pracowników podmiotu, a także osoby współpracujące z podmiotem leczniczym na podstawie umów cywilnoprawnych, pacjentów i osoby pacjentom towarzyszące.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 11.07.2025 r.